Přeskočit na hlavní obsah

Co mě nadchlo na Festivalu Evolution? "Náhody"

Posledních pár let je to jeden z mála festivalů, na který má pro mě smysl chodit. Vždycky potkám něco nového, nebo objevím něco staronového. Tentokrát to byl festival plný "náhodných" setkání. Jako kdyby se tam sešli všichni ti, které jsem dlouho hledala.

Bosky na výlet
Dlouho přemýšlím, že bych vzala holčičky na bosý výlet. Já zatím tedy bosa nechodím, jen v barefootech, ale maximálně si to užívám. Víc vnímám povrchy pod nohama, opatrně našlapuju, každá procházka je skoro jako masáž. Svišťulka chůzi bez bot miluje, Malenka zatím jen popochází, takže uvidíme, co jí bude bavit. Každopádně bych ráda vzala holky na bosonohou stezku. Jenže kam?  Už jsem hledala a nenašla. Tady je seznam, objevila jsem ho u stánku Bosé turistiky.

Pohanka pod zadečky
Loni k Vánocům jsem Svišťulce koupila pohankový meditační polštářek a od té doby se o něj doma skoro pereme. Svišťulka mi ho nerada půjčuje, Malenka bojuje o to, aby byl jen její. Je na čase koupit další. Ale už jsem nedokázala ana Fleru dohledat paní, která mi ho šila. A ejhle, byla na Festivalu Evolution.


Kam pro čepičky?
Se Svišťulkou jsme pravidelně chodily pro čepičky do kamenného obchodu Ireny Pikové. Pak obchod zrušila a já marně hledala, kde sehnat hezkou, cenově dostupnou čepičku. Malenka čepičky podědila a s jednou takovou jsme vyrazily na Festival Evolution. Před vchodem na výstaviště jsem si prohlížela sukénky, Svišťulka nutně potřebuje nějakou hodně točivou. "Bohužel nemáme," oznámila mi prodavačka a dodávala s úsměvem: "Ale vy máte naši čepici." Tak jsem koupila čepičky na léto a vzala si kontakt, aby se mi naše milá čepičářka zase neztratila.

Ochutnala jsem březovou vodu
Ráno jsme si před odchodem četla o březové vodě. Div že není kouzelná! Samozřejmě jsem bych ji ráda hned ochutnala, já musím ochutnat všechno. A byla tam, kousek od Ireny Pikové byl stánek s březovou vodou.

Je lehce nasládlá, lehce zakalená. V článku ji srovnávají s kokosovou vodou, tak u mě ta březová jednoznačně vyhrála - chuťově, i proto, že sem neletí přes půl světa, ale dá se stáčet i v Čechách.

Piju ze skla
A prohlédla jsem si i novou kolekci svých oblíbených skleněných lahví Lifefactory - nové uzávěry, nový design. No, už mám jednu doma.

A co vy? Věříte na náhody? Také vám nějaká "náhoda" udělala poslední dobou radost? Nebo pomohla vyřešit problém?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak naučit dítě chodit na nočník?

Dalo nám to hodně práce! Jaké rady jsem dostala? Co fungovalo a co ne? Jak poznáte, že nastal ten správný čas? Některé dítě - jako sousedovic Anička - je připravené v roce a půl. Jiné - jako naše Svišťulka - teprve ve dvou a půl letech. I kdybych se stavěla na hlavu, nezvládla bych ji to naučit tak brzy jako sousedka. A tak mi nezbývalo nic jiného, než si opakovat, že se dítě má začít učit, když je připravené ono, ne já. Beco, ekologický nočník Obecně se tvrdí, že dítě je připraveno učit se chodit na nočník, když umí chodit, dojde k němu samo a stáhne si kalhoty. Dále si musí uvědomit, že močí, a to, že je mokrá plena. Pokud mu vadí, že plenu má, že je pokakané nebo počůrané, snáz mu vysvětlíte, proč na nočník chodit.  Na učení potřebujete čas a klid. Jak začít? Kupte nočník . Nějaký, který se bude dítěti líbit. Musí ho mít rádo. Ujistěte se, že se mu bude trůnit pohodlně, že je stabilní (není nic horšího než upadnout v tak důležitý moment). Promluvte si s dítětem ,

Holky nemůžou čůrat vestoje

To prostě nejde. Holky čůrají jedině vsedě. Tuhle starověkou pravdu mi maminka předala už kdysi dávno a já si myslela, že ji úplně stejně předám svojí holčičce. Ale ono to asi nepůjde. Na jednom slevovém portálu jsem kdysi našla speciální trychtýř , díky kterému mohou ženy čůrat vestoje. V reklamním textu psali cosi o osvobození žen. Muži to mají snazší. Stačí jim najít zeď, plot, strom, ale my holky… Rozklikla jsem odkaz, chtěla jsem ten zázrak vidět. Jak můžou holky čůrat vestoje? A nefascinovalo to jen mě. Viewegh se nad tímhle vynálezem (nezkoušela jsem ho a ani nedržela v ruce, takže si jeho funkčnost netroufám posuzovat) pohoršuje ve svém románu Biomanželka . Když nechám stranou tenhle a možná i další jemu podobné aparáty, neumím si představit, že by to šlo. Moje holčička mě ale velice rychle přesvědčila o opaku. Nejde, nesmíš, nedělej Počítali jste někdy, kolikrát za den řeknete svým dětem, že něco nejde? Svišťulka se snaží postavit pod stolem a já jí vysvětluju

Kolik stojí látkování?

Když začínáte s látkováním, musíte koupit plenkovou výbavičku a to není levná záležitost. Samozřejmě záleží na tom, jestli vám někdo může něco půjčit, jestli chcete nové, nebo starší pleny, který typ si vyberete, kolik jich chcete. Jestli, když už látkujete déle, dokážete odolat novým krásným vzorům, nebo stále něco přikupujete.  Zatím těmhle Ella's house odolávám :-) Uvidíme, jak dlouho to ještě zvládnu Každá maminka, tak zaplatí za látkové pleny jinou částku. I průběžné náklady se liší, voda je v různých městech různě drahá, u elektřiny záleží na dodavateli. A ještě větší rozdíly jsou v cenách prášků a dalších přípravků . Proto není vůbec snadné spočítat, na kolik to zhruba obecně vyjde. Porovnání s jednorázovkami je ještě těžší. Ceny papírových plen se také hodně liší - různé typy, různé značky, slevové akce... A aby to bylo ještě komplikovanější, každá přebalujeme různě často . Moje maminka například přebaluje v jednom kuse. Naučila se to kdysi se mnou. Řvala jse