Přeskočit na hlavní obsah

Hledala lepší pleny pro syna a našla způsob, jak podnikat

Už tři roky tu píšu o látkových plenách, ale ještě jsem nenapsala, jak jsem se k nim dostala. Bylo to asi rok před narozením Svišťulky, kdy jsem potkala Kateřinu Borunskou. Setkaly jsme se pracovně na veletrhu Pro dítě a ona mi ukázala moderní látkové pleny.

Koukala jsem na ni jako husa do flašky. Někdo prodává a šije látkové pleny? Dneska? Po půl hodině, kdy mi je ukazovala a vyprávěla o nich, jsem pochopila, že o tomhle tématu si ráda něco napíšu (netušila jsem, že toho bude tolik a tak dlouho, původně to měl být jen jeden rozhovor). Od té doby jsme se potkávaly čím dál tím častěji, a když jsem otěhotněla, látkování pro mě bylo už samozřejmostí. O čem všem jsme poprvé mluvily? O plenách a o tom, jak se k nim dostala ona.

Kateřina má dva syny. Prvorozenému nevyhovovaly jednorázové pleny, a tak začala hledat alternativu. Navíc myslela na ekologii. Prát a žehlit klasické čtvercovky se jí nechtělo. V Anglii objevila Pop-inky, které vyzkoušela, doporučila kamarádkám a pak začala dovážet ve velkém. Tak odstartovala své podnikání s Mamajou.

Na mateřské se nudila, potřebovala dělat ještě něco svého. Chyběla jí práce. Nejprve se částečně vrátila do zaměstnání, pak začala podnikat.

Bezhlavý skok do neznáma
Na začátku neměla vůbec žádnou představu, jaké to bude. „Nejtěžší bylo rozhodnout se, jestli do toho vážně půjdu, jestli podnikání věnovat čas a energii. A potom to byly finance – začínali jsme od absolutní nuly. Rozhodně jsem ale nepřemýšlela měsíce. V podstatě jsem se do toho bezhlavě vrhla a pak vše řešila za pochodu. Roli hrálo i to, že jsem věděla, že manžel vydělává a o hladu nezůstaneme,“ popisuje Kateřina.

Pokračovat v podnikání, nebo zpět do zaměstnání?
Po dvou letech se musela rozhodnut: zůstat u podnikání, nebo se vrátit do zaměstnání? Přemýšlela o penězích, možnosti budovat si něco svého, časové flexibilitě. Zjistila, že bude velmi obtížné věnovat se předchozí práci s dětmi tak jako před mateřskou. Hodně cestovala, trávila několik dní i celé týdny mimo domov. Navíc problematika látkových plen ji zaujala, bylo to něco úplně nového a našla u nich prostor se realizovat.


Máma podnikatelka, nebo podnikatelka máma?
Podnikání vyžaduje hodně času a energie. Sice je flexibilnější, ale pro mámu na mateřské není snadné. „Bylo to náročné, ale mám úžasného manžela. Začínali jsme doma v obýváku, od malička se zapojoval i syn. Nejdříve jako model na prezentacích. Zákazníci věřili produktu víc, když viděli, jak je spokojený. Následně nám pomáhal balit balíky, sem tam do nich přihodil autíčko či nějaký svůj obrázek, případně pro obveselení zákazníků vyměnil zboží. U druhého syna, kdy objem práce narostl, bylo vše komplikovanější, ale byl velmi chápavý. Poctivě spal, hodně se kojil a nevyžadoval žádnou extrémní péči. Následně jsme si najali chůvu na výpomoc a zaměstnali prvního zaměstnance, tak jsem se mohla věnovat nejen práci, ale i rodině.“

Teď jí firma už nebere tolik času jako během prvního roku. To neustále přemítala, zda by neměla se svými dětmi trávit čtyřiadvacet hodin denně. „Ale myslím si, že matka musí být spokojená, aby bylo spokojené dítě.“

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak naučit dítě chodit na nočník?

Dalo nám to hodně práce! Jaké rady jsem dostala? Co fungovalo a co ne? Jak poznáte, že nastal ten správný čas? Některé dítě - jako sousedovic Anička - je připravené v roce a půl. Jiné - jako naše Svišťulka - teprve ve dvou a půl letech. I kdybych se stavěla na hlavu, nezvládla bych ji to naučit tak brzy jako sousedka. A tak mi nezbývalo nic jiného, než si opakovat, že se dítě má začít učit, když je připravené ono, ne já. Beco, ekologický nočník Obecně se tvrdí, že dítě je připraveno učit se chodit na nočník, když umí chodit, dojde k němu samo a stáhne si kalhoty. Dále si musí uvědomit, že močí, a to, že je mokrá plena. Pokud mu vadí, že plenu má, že je pokakané nebo počůrané, snáz mu vysvětlíte, proč na nočník chodit.  Na učení potřebujete čas a klid. Jak začít? Kupte nočník . Nějaký, který se bude dítěti líbit. Musí ho mít rádo. Ujistěte se, že se mu bude trůnit pohodlně, že je stabilní (není nic horšího než upadnout v tak důležitý moment). Promluvte si s dítětem ,

Kolik stojí látkování?

Když začínáte s látkováním, musíte koupit plenkovou výbavičku a to není levná záležitost. Samozřejmě záleží na tom, jestli vám někdo může něco půjčit, jestli chcete nové, nebo starší pleny, který typ si vyberete, kolik jich chcete. Jestli, když už látkujete déle, dokážete odolat novým krásným vzorům, nebo stále něco přikupujete.  Zatím těmhle Ella's house odolávám :-) Uvidíme, jak dlouho to ještě zvládnu Každá maminka, tak zaplatí za látkové pleny jinou částku. I průběžné náklady se liší, voda je v různých městech různě drahá, u elektřiny záleží na dodavateli. A ještě větší rozdíly jsou v cenách prášků a dalších přípravků . Proto není vůbec snadné spočítat, na kolik to zhruba obecně vyjde. Porovnání s jednorázovkami je ještě těžší. Ceny papírových plen se také hodně liší - různé typy, různé značky, slevové akce... A aby to bylo ještě komplikovanější, každá přebalujeme různě často . Moje maminka například přebaluje v jednom kuse. Naučila se to kdysi se mnou. Řvala jse

Holky nemůžou čůrat vestoje

To prostě nejde. Holky čůrají jedině vsedě. Tuhle starověkou pravdu mi maminka předala už kdysi dávno a já si myslela, že ji úplně stejně předám svojí holčičce. Ale ono to asi nepůjde. Na jednom slevovém portálu jsem kdysi našla speciální trychtýř , díky kterému mohou ženy čůrat vestoje. V reklamním textu psali cosi o osvobození žen. Muži to mají snazší. Stačí jim najít zeď, plot, strom, ale my holky… Rozklikla jsem odkaz, chtěla jsem ten zázrak vidět. Jak můžou holky čůrat vestoje? A nefascinovalo to jen mě. Viewegh se nad tímhle vynálezem (nezkoušela jsem ho a ani nedržela v ruce, takže si jeho funkčnost netroufám posuzovat) pohoršuje ve svém románu Biomanželka . Když nechám stranou tenhle a možná i další jemu podobné aparáty, neumím si představit, že by to šlo. Moje holčička mě ale velice rychle přesvědčila o opaku. Nejde, nesmíš, nedělej Počítali jste někdy, kolikrát za den řeknete svým dětem, že něco nejde? Svišťulka se snaží postavit pod stolem a já jí vysvětluju