Přeskočit na hlavní obsah

Porodila jsem dítě s názorem

Už během těhotenství bylo poznat, že naše dítě ví, co chce. Porod mi to potvrdil a teď si to připomínám skoro denně. Máme doma mrňouska, který musí mít ledacos po svém. Po kom asi bude?

Čekali jsme, že se nám narodí tvrdohlavý býk, ale je to paličatý beránek, i když jen o pár hodin. Navíc má naše holčička tvrdohlavost v genech. Manžel zarytě tvrdí, že to má po mně, ale já vím své. Zdědila ji po nás obou. Oba se klidně postavíme i na hlavu, když nám o něco jde. Oba si dokážeme pořádně dupnout, když něco prostě musíme mít po svém.

Mámo, táto, jsem tu

Začalo to nenápadně. První těhotenský test vyšel negativně. Beruška se ozvala až na konci druhého měsíce. Sama si určila čas, kdy jsme se o ní dozvěděli. Mohla jsem dedukovat ze symptomů, hádat, ale ona si sama určila čas svého entrée. (To platilo na začátku i na konci těhotenství.)

Pokračovalo to jídlem. Několikrát mě například donutila vystoupit z tramvaje, protože chtěla koláček právě z tohohle a ne z jiného pekařství. Když jsem se zařekla, že takhle ne, a nevystoupila, zvedla mi žaludek. Milovala mouku a cukr. Snažila jsem se jíst dietně, ale většinou to dopadlo špatně. Po jednom lehčím obědě jsem se probudila po půl hodině odpočinkového spánku a snědla šišku štrůdlu. Pak jsem spokojeně spala dál. Měla svou mouku a cukr. Vím přesně, z čeho jsem přibrala svých 20 těhotenských kil, které teď pracně shazuju deko po deku. Hodně z vás to určitě zná taky.


Nenarodím se jako většina dětí

Ultrazvuky a monitory jsem musela pokaždé absolvovat několikrát, naše svéhlavička nespolupracovala. Nechtěla se ukázat. Když se měla kam v břiše schovat, udělala to. Na monitorech usínala, nebo naopak kopala jako divá. Chtěla mít klid a chtěla se nechat vidět až po narození. Kdo ji má co okukovat dřív, že? 3D ultrazvuk? Fotky jsou k ničemu. Měření na lékařském ultrazvuku? Hodinové procedury, kdy se mi u břicha sešlo několik lékařů.

Vrcholem bylo to, že se rozhodla narodit zadečkem napřed a sama si vybrala dobu. Stála jsem tak moc o přirozený porod, že jsem nechtěla na císaře, ani když se neotočila. Všechna vyšetření dopadla dobře, porod postupoval, mohla se narodit. Ale… pak se vše zastavilo. Dostala termín do dvou hodin ráno. Kdyby se porod znovu nerozběhnul, tak by mi ji z břicha vyoperovali. Ve dvě deset se konečně pohnula. Bylo to o fous, ale povedlo se. Porodila jsem ji koncem pánevním a přirozeně.


Mámo, tu plenu nezapínej

A teď přesně ví, ke komu chce do náruče. Manžel houpe jinak a já taky. Když chce k tatínkovi, křičí u maminky tak dlouho, než předám štafetu. Ona má chuť na něco jiného, tak proč ji houpu takhle?

Přikládat k prsu po určité hodině? To sice můžu, ale přisaje se, jen když chce sama. Rady laktační poradkyně o rozvrhu jsem opustila velice záhy. Když nemá chuť, nenapije se. Něco jako režim? Utopie. Spí různě dlouho, pije v nepravidelných intervalech. Dělá si, co chce. „Vaše dítě vypadá neskutečně šťastně,“ smála se pediatrička. Potvrdila mi, že přibírá a že prostě ví, co dělá.

„Zase se odmítla nechat zabalit?“ ptá se manžel, když přijde domů a najde nás na zemi v dětském pokoji. Malá leží na přebalovací podložce a vesele kope nohama. Jakmile se k ní přiblížím s jakoukoli plenou, spustí. Máme dítě s názorem. Těšíme se na pubertu.

Vybere si i plenky?

Na ledacos názor má, tak jsem si myslela, že si vybere i plenky. Před porodem jsem koupila jen dvě zkoušecí sady a čekala, který systém jí bude vyhovovat víc. Snap In One anglických Pop-inek, nebo savá jádra a kalhotky českých Ellasů?














Manžel tvrdil, že jsou lepší ty druhé, pak ale otočil. Já byla pro Pop-inky, teď dávám přednost Ella’s house. Záleží, jak svišťulka přibere, jaké má faldíky, a to se mění týden co týden. Podle toho, jak sebou zrovna hází, mi ty které plenky vyhovují víc při přebalování.

Já prostě nevím. A tak mám výbavičku napůl. Naše malá totiž zrovna na tohle názor nemá, tedy když nepočítám to, že podle ní je C správně. „Nechte mě úplně bez plen!!!“

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak naučit dítě chodit na nočník?

Dalo nám to hodně práce! Jaké rady jsem dostala? Co fungovalo a co ne? Jak poznáte, že nastal ten správný čas? Některé dítě - jako sousedovic Anička - je připravené v roce a půl. Jiné - jako naše Svišťulka - teprve ve dvou a půl letech. I kdybych se stavěla na hlavu, nezvládla bych ji to naučit tak brzy jako sousedka. A tak mi nezbývalo nic jiného, než si opakovat, že se dítě má začít učit, když je připravené ono, ne já. Beco, ekologický nočník Obecně se tvrdí, že dítě je připraveno učit se chodit na nočník, když umí chodit, dojde k němu samo a stáhne si kalhoty. Dále si musí uvědomit, že močí, a to, že je mokrá plena. Pokud mu vadí, že plenu má, že je pokakané nebo počůrané, snáz mu vysvětlíte, proč na nočník chodit.  Na učení potřebujete čas a klid. Jak začít? Kupte nočník . Nějaký, který se bude dítěti líbit. Musí ho mít rádo. Ujistěte se, že se mu bude trůnit pohodlně, že je stabilní (není nic horšího než upadnout v tak důležitý moment). Promluvte si s dítětem ,

Kolik stojí látkování?

Když začínáte s látkováním, musíte koupit plenkovou výbavičku a to není levná záležitost. Samozřejmě záleží na tom, jestli vám někdo může něco půjčit, jestli chcete nové, nebo starší pleny, který typ si vyberete, kolik jich chcete. Jestli, když už látkujete déle, dokážete odolat novým krásným vzorům, nebo stále něco přikupujete.  Zatím těmhle Ella's house odolávám :-) Uvidíme, jak dlouho to ještě zvládnu Každá maminka, tak zaplatí za látkové pleny jinou částku. I průběžné náklady se liší, voda je v různých městech různě drahá, u elektřiny záleží na dodavateli. A ještě větší rozdíly jsou v cenách prášků a dalších přípravků . Proto není vůbec snadné spočítat, na kolik to zhruba obecně vyjde. Porovnání s jednorázovkami je ještě těžší. Ceny papírových plen se také hodně liší - různé typy, různé značky, slevové akce... A aby to bylo ještě komplikovanější, každá přebalujeme různě často . Moje maminka například přebaluje v jednom kuse. Naučila se to kdysi se mnou. Řvala jse

Holky nemůžou čůrat vestoje

To prostě nejde. Holky čůrají jedině vsedě. Tuhle starověkou pravdu mi maminka předala už kdysi dávno a já si myslela, že ji úplně stejně předám svojí holčičce. Ale ono to asi nepůjde. Na jednom slevovém portálu jsem kdysi našla speciální trychtýř , díky kterému mohou ženy čůrat vestoje. V reklamním textu psali cosi o osvobození žen. Muži to mají snazší. Stačí jim najít zeď, plot, strom, ale my holky… Rozklikla jsem odkaz, chtěla jsem ten zázrak vidět. Jak můžou holky čůrat vestoje? A nefascinovalo to jen mě. Viewegh se nad tímhle vynálezem (nezkoušela jsem ho a ani nedržela v ruce, takže si jeho funkčnost netroufám posuzovat) pohoršuje ve svém románu Biomanželka . Když nechám stranou tenhle a možná i další jemu podobné aparáty, neumím si představit, že by to šlo. Moje holčička mě ale velice rychle přesvědčila o opaku. Nejde, nesmíš, nedělej Počítali jste někdy, kolikrát za den řeknete svým dětem, že něco nejde? Svišťulka se snaží postavit pod stolem a já jí vysvětluju