Přeskočit na hlavní obsah

Chutnalo by Věstonické venuši Kinder vajíčko?


Plánovala jsem to do detailů. Věděla jsem, kdy chci otěhotnět, během kterých měsíců chci být těhotná a kdy chci asi tak porodit. Obešla jsem si doktory, abych věděla, že mám všechno v pořádku, začala si čistit tělo, přešla hlavně na práci z domova. A měla obrovské štěstí, protože to vyšlo.

„Budeme dělat rentgeny teď, nebo až příště?“ ptala se mě zubařka. „Dneska. Příště budu těhotná,“ oznámila jsem jí s naprostou jistotou. Pousmála se, brala to jako žert a já se musím přiznat, že když jsem jí volala a objednávala se na další prohlídku, s gustem jsem jí sdělila, že těhotná jsem a potřebuju razítko do průkazky.


Vím, že jsem měla štěstí a že se všechno (těhotenství nevyjímaje) naplánovat nedá, ale když se jde štěstí naproti… Přesto musím přiznat, že mě hodně věcí překvapilo.

Věstonická venuše, nebo anglická královna?

Věděla jsem, že přiberu, ale doufala jsem, že to nebude nijak dramatické. Když jsem se v osmém měsíci dívala do zrcadla, čím dál tím víc jsem si připomínala Věstonickou venuši. Přibrala jsem 20 kg. Při mých necelých 160 cm to bylo docela dost. Musela jsem si nechat dorůst vlasy, abych alespoň trochu zamaskovala kulatící se tváře a dvojitou bradu. Do těhotenského oblečení, které jsem si nakoupila v prvních měsících, jsem se ke konci už nevešla. Nezbývalo než se těšit na porod, doufat, že co nejvíce kil zůstane v porodnici a že ta, která mi zůstanou, jsou jen zásobou pro kojení a zmizí spolu s ním.

Pozorovala jsem své opuchlé kotníky, nateklé prsty a zápěstí a nemohla si nevybavit Annu z Kleve a Jindřicha VIII. Tudora, který proslul velkou spotřebou manželek. Tihle dva se vzali čistě z politických důvodů, před svatbou se v podstatě ani neviděli, a o tom, zda si užili alespoň svatební noc, se dodnes spekuluje. Kromě jiného Jindřich kritizoval Anniny kotníky. Tenkrát si vznešené dámy nemohly dovolit ukázat nic víc než ty kotníky. Měla je prý tlusté. Po několika měsících se rozvedli (samozřejmě nejen kvůli kotníkům), ale když jsem pozorovala ty svoje nafouklé, tak jsem jen doufala, že můj manžel si pamatuje, že jsem mívala krásné kotníky. A nejen kotníky, což? Že jsem vždycky nebyla podobná ideálu pravěké matky kmene.

Hlavně ať si nehraje s mými vnitřnostmi

Občas jsem měla během těhotenství pocit, že se naše dítě nudí. Když jsem něco dělala dlouho, začalo se vrtět. Možná se necítilo pohodlně, možná je po manželovi, který také potřebuje změnu.

Jednou jsem si ráno hověla v posteli pohodlně opřená o péřové polštáře, výjimečně mě nic nebolelo, výjimečně jsem neměla hlad. Užívala jsem si chvilku klidu, pozorovala ložnici, tiše si rozjímala. Kopla mě. Nijak silně, ale naše holčička mě kopla. Nojo, pohladila jsem ji. To víš, že myslím i na tebe, sluníčko naše. Koukej, jak to tu máme hezké, kam se nám narodíš… kopla mě znovu. Začala jsem si s ní v duchu povídat a hladila ji. Nestačilo to. Vrtěla se, kopala víc. Copak bys chtěla, vždyť se nám leží tak pohodlně. Nic nás netlačí. Broučku… úpěla jsem v duchu. Nakonec mě donutila vstát a něco začít dělat.
Později jsem to líčila manželovi. Smál se: „Možná se tam fakt nudí. Nějak ji zabavíme. Třeba by si chtěla hrát.“

„Hlavně ať si nehraje s mými vnitřnostmi.“

„Ne, to by chtělo… co kdybys spolkla celé Kinder vajíčko? Cukr jí přece udělá vždycky radost a měla by tam i hračku.“

Plán s těhotenstvím sice vyšel, ale tím to všechno vlastně jen začalo. Jedno dlouhé období, kdy už toho moc nenaplánuju. Zatím to totiž vypadá, že má naše holčička na všechno svůj vlastní názor, ale o tom až příště…

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak naučit dítě chodit na nočník?

Dalo nám to hodně práce! Jaké rady jsem dostala? Co fungovalo a co ne? Jak poznáte, že nastal ten správný čas? Některé dítě - jako sousedovic Anička - je připravené v roce a půl. Jiné - jako naše Svišťulka - teprve ve dvou a půl letech. I kdybych se stavěla na hlavu, nezvládla bych ji to naučit tak brzy jako sousedka. A tak mi nezbývalo nic jiného, než si opakovat, že se dítě má začít učit, když je připravené ono, ne já. Beco, ekologický nočník Obecně se tvrdí, že dítě je připraveno učit se chodit na nočník, když umí chodit, dojde k němu samo a stáhne si kalhoty. Dále si musí uvědomit, že močí, a to, že je mokrá plena. Pokud mu vadí, že plenu má, že je pokakané nebo počůrané, snáz mu vysvětlíte, proč na nočník chodit.  Na učení potřebujete čas a klid. Jak začít? Kupte nočník . Nějaký, který se bude dítěti líbit. Musí ho mít rádo. Ujistěte se, že se mu bude trůnit pohodlně, že je stabilní (není nic horšího než upadnout v tak důležitý moment). Promluvte si s dítětem ,

Kolik stojí látkování?

Když začínáte s látkováním, musíte koupit plenkovou výbavičku a to není levná záležitost. Samozřejmě záleží na tom, jestli vám někdo může něco půjčit, jestli chcete nové, nebo starší pleny, který typ si vyberete, kolik jich chcete. Jestli, když už látkujete déle, dokážete odolat novým krásným vzorům, nebo stále něco přikupujete.  Zatím těmhle Ella's house odolávám :-) Uvidíme, jak dlouho to ještě zvládnu Každá maminka, tak zaplatí za látkové pleny jinou částku. I průběžné náklady se liší, voda je v různých městech různě drahá, u elektřiny záleží na dodavateli. A ještě větší rozdíly jsou v cenách prášků a dalších přípravků . Proto není vůbec snadné spočítat, na kolik to zhruba obecně vyjde. Porovnání s jednorázovkami je ještě těžší. Ceny papírových plen se také hodně liší - různé typy, různé značky, slevové akce... A aby to bylo ještě komplikovanější, každá přebalujeme různě často . Moje maminka například přebaluje v jednom kuse. Naučila se to kdysi se mnou. Řvala jse

Holky nemůžou čůrat vestoje

To prostě nejde. Holky čůrají jedině vsedě. Tuhle starověkou pravdu mi maminka předala už kdysi dávno a já si myslela, že ji úplně stejně předám svojí holčičce. Ale ono to asi nepůjde. Na jednom slevovém portálu jsem kdysi našla speciální trychtýř , díky kterému mohou ženy čůrat vestoje. V reklamním textu psali cosi o osvobození žen. Muži to mají snazší. Stačí jim najít zeď, plot, strom, ale my holky… Rozklikla jsem odkaz, chtěla jsem ten zázrak vidět. Jak můžou holky čůrat vestoje? A nefascinovalo to jen mě. Viewegh se nad tímhle vynálezem (nezkoušela jsem ho a ani nedržela v ruce, takže si jeho funkčnost netroufám posuzovat) pohoršuje ve svém románu Biomanželka . Když nechám stranou tenhle a možná i další jemu podobné aparáty, neumím si představit, že by to šlo. Moje holčička mě ale velice rychle přesvědčila o opaku. Nejde, nesmíš, nedělej Počítali jste někdy, kolikrát za den řeknete svým dětem, že něco nejde? Svišťulka se snaží postavit pod stolem a já jí vysvětluju